مراسم تجلیل از پیشکسوت میناکاری٬ استاد دکتر سید محمد فقیهی و تقدیر از برگزیدگان مسابقه میناکاری در دانشگاه فرهنگ و هنر

folder_openاخبار, برگزیده
commentبدون دیدگاه

قسمت اول خبر

در روز ۲۴ رمضان ۱۴۳۸ برابر ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۶ هجری شمسی انجمن مینانگاران نقش جهان ،با مشارکت دانشگاه علمی ،کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان میزبان ضیافت افطار مدعوین حاضر بود .
مراسم در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد.
این مجلس که با تشریف فرمایی مدعوین محترم از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و همچنین اساتید بزرگوار ،هنرمندان و اعضای محترم افتخاری انجمن و سروران گرامی مراکز دانشگاهی اصفهان به رسمیت رسید با شنیدن کلام الله مجید و سرود ملی ایران آغاز شد و به مجریگری جناب آقای حسین شفیعی ادامه پیدا کرد و ایشان مقدمه ای برای معرفی انجمن مینانگاران قرائت فرمودند و بصورت تصویری نیز به همّت جناب آقای داوود اصفهانی این معرفی آماده شده بود و بر پرده نمایش سالن ارائه گردید . سپس ریاست محترم دانشگاه فرهنگ و هنر جناب آقای دکتر مشکلانی به جایگاه تشریف آوردند و چند مسئله و راه حل از مشغله های صنایع دستی و گردشگری را عنوان فرمودند و به اهمیت نقش و جایگاه انجمن ها ی صنایع دستی در جهان پرداختند.

بعد از اجرای دلنشین موسیقی توسط دانشجویان هنرمند دانشگاه فرهنگ و هنر ، سخنرانی جناب مهندس جعفر صالحی معاونت محترم صنایع دستی اداره میراث فرهنگی اصفهان و اعلام حمایت این سازمان از هنرمندان صنایع دستی صورت گرفت.
با تشویق حاضرین با دعوت مجری برنامه اساتید بزرگوار و مسئولین محترم دانشگاه و سازمان میراث فرهنگی و مدیریت انجمن مینا نگاران به جایگاه تشریف فرما شدند تا نتایج مسابقه میناکاری خط و نقش به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و تقارن آن با ماه مبارک رمضان اعلام گردد.

داوود اصفهانی

شنیدن کلام الله مجید و سرود ملی ایران

سخنرانی جناب مشکلانی ریاست محترم دانشگاه فرهنگ و هنر

اجرای موسیقی دانشجویان دانشگاه فرهنگ و هنر

سخنرانی جناب مهندس جعفرصالحی معاونت محترم صنایع دستی میراث فرهنگی اصفهان

قرار گرفتن مدعوین در جایگاه اهدای جوایز مسابقه مینا کاری انجمن مینانگاران نقش جهان

قسمت دوم خبر

با اعلام نتایج، هنرمندان لوح تقدیر و جوایز خود را از مقامات حاضر در جایگاه دریافت نمودند و بطور رسمی از پیشکسوت میناکاری اصفهان جناب استاد دکتر سید محمد فقیهی تشکرو قدردانی توسط شاگرد ایشان سرکارخانم معصومه صابری مدیر و موسس انجمن مینانگاران و همچنین جناب آقای مشکلانی ریاست دانشگاه فرهنگ و هنر انجام شد و هدیه و لوح سپاس تقدیم وجود ایشان گردید و تشویق حاضران در سالن را به همراه داشت .

با تشکر حاضران در سالن از زحمات مدیریت انجمن مینانگاران حضار به سالن نمازخانه دانشگاه رفته و پس از اقامه نماز جماعت به امامت استاد سید محمد فقیهی حاضران به سالن غذا خوری دانشگاه برای صرف افطار دعوت شدند و در جمعی صمیمی و پر از لطف پس از صرف افطاری که انجمن مینانگاران ترتیب داده بودند با گرفتن عکس های یادگاری این شب به یاد ماندنی به اتمام رسد.
از نکات جالب مراسم،همدلی همه اعضای داوطلب ،هیات مدیره بویژه سرکار خانم کریمی و اعضای افتخاری،در برپایی ضیافت،اجرای مسابقه و تهیه جوایز بود .
آثار گرانقدر میناکاری برگزیدگان مسابقه بر روی پایه هایی نمایشگاهی جلوه خوبی به مراسم داده بود و عکاسان سرکارخانم شهره ریاحی و جناب آقای پیمان شاه سنایی از دانشجویان دانشگاه فرهنگ و هنر تا آخرین دقایق این مراسم که تا پاسی از شب بطول انجامید به ثبت خاطره این شب به یادماندنی پرداختند . اجرای گروه موسیقی جوان و پر انرژی هنرجویان موسیقی دانشگاه که به دعوت دانشگاه فرهنگ و هنر در این جمع بودند و همچنین امامت جناب استاد فقیهی در نماز جماعت ، رنگ و بوی مجلس را هنری و عرفانی کرده بود.

با امید موفقیت برای تمامی دوستانی که برای رشد صنایع دستی و هنرهای ملی فعالیت می کنند.

داوود اصفهانی

تقدیم جوایز به نفرات برتر مسابقه میناکاری

تقدیر و تشکر از مدیریت انجمن مینانگاران نقش جهان سرکارخانم صابری

اهدای لوح های تقدیر به شرکت کنندگان در مسابقه میناکاری

تقدیر از پیشکسوت میناکاری اصفهان جناب دکتر فقیهی

برپایی نماز جماعت به امامت جناب استاد فقیهی در سالن نمازخانه دانشگاه فرهنگ و هنر

مراسم افطاری در فضایی صمیمی

عکس هایی یادگاری با اساتید و مقامات در فضایی صمیمی

عکس هایی یادگاری با اساتید و مقامات در فضایی صمیمی

 

“مراسم تجليل از برترين هاي مسابقه مينانگاري روز دوشنبه مورخ ٢٩ خردادماه در محل سالن آمفي تئاتر دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان برگزار شد…

به گزارش روابط عمومي دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان مراسم تجليل از برترين هاي مسابقه مينانگاري روز گذشته با همت انجمن مردمي مينانگاران نقش جهان و با حمايت دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان در سالن آمفي تئاتر دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان و با استقبال خوب هنرمندان حوزه مينا نگاري برگزار گرديد…

ابتداي مراسم دكتر مشكلاني ضمن خوش آمد گويي به حضار،تبديل شدن زمينه مصرف هنرهاي دستي از حالت كاربردي به حالت تجملاتي را از آسيب هاي به وجود آمده در اين رشته دانست…
دكتر مشكلاني در بخش ديگري از سخنانش به انعطاف پذيري محصول خروجي با سليقه و نياز مشتري اشاره و لزوم مخاطب شناسي هنرمند را در حوزه اقتصادي اين صنعت يادآور شد…
وي ورود انجمن هاي مردم نهاد در حوزه هاي مختلف ازجمله تعيين و تعريف بازارهاي برون مرزي ،ساماندهي بازار فروش داخلي و تلاش براي تغيير فرهنگ مصرف مردم از تجملي به كاربردي بودن را خواستار شد…
جعفر جعفر صالحي معاونت محترم اداره كل ميراث فرهنگي استان اصفهان نيز طي سخناني لزوم كيفي شدن صنايع دستي را يادآور شد…
گفتني است اين مراسم با تجليل از استاد فقيهي استاد مسلم مينانگاري و تقدير از برگزيدگان مسابقه مينانگاري ادامه و پس از نماز جماعت و صرف افطار پايان يافت…”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست