در جلسه هم‌اندیشی با اساتید عنوان شد/ گالری فرهنگ و هنر مرجع قابل اعتماد ‌و امن جهت مراجعه گردشگران داخلی و خارجی

اولین جلسه و نشست تخصصی هم اندیشی اساتید و هیئت مدیره انجمن مینانگاران نقش جهان به میزبانی آقای دکتر مشکلانی ریاست دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان و مدیر انجمن مینانگاران نقش جهان خانم معصومه صابری در گالری فرهنگ و هنر برگزار شد.

اولین جلسه و نشست تخصصی هم اندیشی اساتید و هیئت مدیره انجمن مینانگاران نقش جهان به میزبانی آقای دکتر مشکلانی ریاست دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان و مدیر انجمن مینانگاران نقش جهان خانم معصومه صابری در گالری فرهنگ و هنر  با حضور استاد غلامرضا فیض‌الهی ، استاد غلام‌علی فیض‌الهی، استاداحمدرضا اناری، استاد رضا بدرالسما و استاد محمدعلی شادمان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای مشکلانی به بیان دیدگاه‌ها و اهداف اصلی از تجهیز و راه‌اندازی میز اصفهان‌شناسی تحت عنوان گالری فرهنگ و هنر و فعالیت در حیطه‌های مختلف ، حمایت ازصنایع دستی هنری، اصفهان شناسی، گردشگری و همیاری دانشجویی پرداختند.
در ادامه این جلسه اساتید حاضر به تشریح آسیب‌های وارد شده بر هنرهای دستی از جمله مینای هنری پرداختند به‌طوری که علاوه بر کشش و قدرت خرید پایین عامه مردم و مشکلات گردشگری، سازمان‌ها و مراکز دولتی با روی آوردن به خرید کالاهای بی کیفیت و ارزان قیمت جهت هدایای ارگانی و عدم نظارت کافی دستگاه‌های ذی‌صلاح و بعضا خرید همین دستگاه‌ها از مراکز تولیدی غیر حرفه‌ای بیشترین آسیب را بر صنایع دستی هنری وارد نموده است. لذا دخالت مستقیم بازرسان، دولت و اطلاع رسانی همه جانبه و معرفی کارگاه‌ها و فروشگاه‌های مجاز ضروری می‌باشد.
در ادامه اقای دکتر مشکلانی با تایید نظر اساتید، و اهمیت نظارت بیشتر دولت در بحث فرهنگ و هنر، نقش دانشگاه را از فعال‌سازی میز اصفهان شناسی را بیان نمودند و بر بکارگیری پتانسیل اساتید انجمن ، دانشگاه، هنرجویان جهت ایجاد شبکه بازاریابی، فروش اینترنتی از طریق راههای مختلف تاکید نمودند.به طوری که ارایه اثار هنری و کارشناسی شده توسط اساتید در گالری به عنوان مرجع امن و مورد اعتماد بیشتر مشتریان خارجی و داخلی شده و موجبات رقابت سالم بین هنرمندان در تولید ‌آثار هنری و در خور ایران و اصفهان می‌گردد تا بدین‌وسیله ، به مرور زمان بازار فعلی رو بهبود یابد.

مخاطب شناسی، معرفی نمادهای ایران و اصفهان، شخصیت‌ها، بناهای تاریخی در قالب کارهای هنری از جمله صنایع دستی ، فیلم، کتاب، پوستر، عکس و غیره ، از آثار اساتید و هنرجویان، با در اختیار قرار دادن امکانات لازم از طرف دانشگاه و همیاری انجمن در مدیریت آن به‌طور هدفمند با نظارت کارشناسان دانشگاه و انجمن از مواردی بود که در بخش دوم این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در پایان این جلسه ابراز امید شد تا با تلاش بیشتر در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و با مشارکت و همیاری مسئولین دانشگاه، انجمن، اساتید، هنرمندان و هنرجویان نتیجه مطلوب در رسیدن به اهداف مذکور حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست