ورک شاپ میناکاری با همکاری انجمن مینانگاران نقش جهان و دانشگاه نقش جهان

folder_openاخبار
commentبدون دیدگاه

در تاریخ  28 فروزدین ماه سال 1396 و طبق هماهنگی های صورت گرفته بین ریاست دانشگاه علمی کاربردی نقش جهان و مدیریت انجمن مینا نگاران نقش جهان ، روز اول ورک شاپ میناکاری از مجموعه هنرهای صنایع دستی در محیط دانشگاه نقش جهان انجام پذیرفت .

نخست با سخنرانی ریاست دانشگاه نقش جهان در خصوص اهمیت شناخت اصالت هنر در اصفهان و معرفی پتانسیل های موجود در اصفهان جلسه را رسمیت بخشیدند. جناب آقای مهندس رحمتی از ارزش های فرهنگی و هنری و قداست مکان های تاریخی چون مسجد شیخ لطف الله در بین محققان و نمایندگان کشورهای دیگر اشاراتی داشتند و بعد از شنیدن اشعاری از یکی از دانشجویان خوش ذوق این دانشگاه جلسه در اختیار نماینده انجمن مینانگاران نقش جهان قرار داد.


در ادامه جناب داوود اصفهانی به عنوان کارشناس و مدیر تبلیغات و به نمایندگی از انجمن مینانگاران ، اهمیت تولید با داشتن دانش را در صنایع دستی خاطر نشان کرد و از دانشجویان و هنردوستان خواست تا اصالت ها و ریشه های هنری هر کدام از صنایع دستی را درک کنند تا بتوانند در تولید آن حفظ ارزش کنند ، آقای اصفهانی با معرفی اهداف انجمن مینانگاران که ساخت و تولید محصولات میناکاری با در نظر گرفتن هنر فاخر و اصیل و ارزشمند است ادامه داد ، این انجمن با هدف والای نشان دادن هنر ایران زمین به بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی قصد دارد اصالت و ارزش های والایی که از پیشینیان به یادگار به ما رسیده است را به عنوان ملاک هنری ارائه کند.

این عضو افتخاری انجمن مینانگاران به عنوان کارشناس تبلیغات از دانشجویان و علاقمندان به پژوهش و تحقیق خواست تا از امکاناتی که انجمن دراختیارشان قرار می دهد استفاده کنند و در مستند سازی ، تحقیق و حتی دوره های آموزشی از انجمن مینانگاران بهره لازم را ببرند تا همه این هنر را با تمام ارزش هایی که دارد درک کنند.

در آخر با دیدن کلیپ کوتاهی از برگزاری نمایشگاه انجمن مینانگاران در بنای تاریخی کاخ چهلستون اصفهان در پایان سال 1395، این مراسم از سالن اجتماعات دانشگاه به محیط اصلی برگزاری این ورک شاپ در حیاط دانشگاه انتقال یافت.

استاد خوشنویس جناب آقای محمدعلی شادمان ، عضو افتخاری انجمن مینانگاران با ارائه و انجام خوشنویسی بر روی ظروف مینا کاری جمع هنردوستان را در کنار خود داشتند و به سوالات ایشان پاسخ دادند و خوشنویسی خطوط اسلامی و ایرانی را با نمایش قدرت و مهارت دست و قلم خود بر روی ظروف مسی که آماده برای این کار شده بود به دیده هنردوستان مشتاق هدیه دادند.

ساعت دوم این ورک شاپ حضور استاد نقاش گل و مرغ و نگارگری جناب آقای رضا بدرالسماء عضو افتخاری انجمن مینانگاران را در جمع هنر دوستان و دانشجویان داشتیم و ایشان با ارائه نقوش گل و مرغ بر روی ظروف مینا نوعی دیگر از استفاده هنرمندان از نقوش و هنر اصیل را به بازدید کنندگان ارائه کردند و پاسخگوی سوالات عزیزان بودند.


جناب آقای دکتر امیری و سرکار خانم یوسفیان نیز از طرف میراث فرهنگی و صنایع دستی از این ورک شاپ آموزشی دیدن نمودند.


در پایان روز اول این ورک شاپ از طرف دانشگاه نقش جهان لوح تقدیر و سپاسی به رسم یاد بود به استاد شادمان و استاد بدرالسما هدیه گردید.
دومین روز ورک شاپ انجمن مینانگاران نقش جهان در دانشگاه نقش جهان با حضور استاد احمد رضا اناری در محوطه باز دانشگاه برگزار شد .
در ابتدای جلسه ،استاد به سوالاتی در مورد عواملی که باعث افزایش سطح کیفی میناکاری در زمینه مس،لعاب و ..پاسخ دادند و سپس به صورت عملی انواع پرداز خطی و نقطه ای و رنگ زمینه به علاقمندان آموزش داده شد .
دوستان انجمن در این زمان پاسخگوی سوالات علاقمندان به این هنر بودند و به مراحل کار اشاره نمودند.


در پایان روز دوم این ورک شاپ از طرف رئیس دانشگاه نقش جهان جناب آقای رحمتی لوح تقدیر و سپایی به رسم یاد بود به استاد احمد رضا اناری ودیگر هنرمندان که در برپایی ورک شاپ مشارکت نمودند هدیه گردید.


بدینوسیله از اساتید بزرگوار که در این دو روز همراه انجمن بودند و تجارب ارزشمند خویش را در اختیار علاقمندان به این هنر قراردادند،جناب استاد رضا بدرالسما،جناب استادمحمد علی شادمان،جناب استاداحمد رضا اناری تقدیر و تشکر بعمل می آوریم.

و نیز از جناب آقای داوود اصفهانی که باهمکاری مدیر انجمن در برپایی ورک شاپ تلاش زیادی نمودند و همراهان و اعضای انجمن،خانم کریمی ،خانم تقربیان، خانم اسداللهی،خانم گل محمد نیا،خانم مزروعی،و خانم نادری ،خانم موسوی،خانم ساکتی که در برپایی این ورک شاپ مشارکت و همکاری نمودند تشکر می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست