عملکرد انجمن مینانگاران نقش جهان با حضور استاتید٬ اعضای انجمن و مسئولین میراث در خانه تاریخی امین

folder_openاخبار
commentبدون دیدگاه

۱۵ اسفند خانه تاریخی امین اصفهان

ارائه گزارش عملکرد انجمن مینانگاران نقش جهان در حضور اعضای افتخاری و اعضای داوطلب و حضور نماینده بزرگوار میراث فرهنگی اصفهان و ریاست محترم اتحادیه صنایع دستی اصفهان.

شاهد حضور اساتید و هنرمندانی بودیم که درمورد هنر گرانبهای مینا کاری سخنان زیادی برای شنیدن داشتند.تجارب و نظرات ارزشمندی‌،که باید شنیده شود تا این میراث گرانبها به بهترین شکل معرفی و به عنوان یکی از صنایع دستی مادر با چند هزار هنرمند و با بهترین شکل وارد زندگی همه ایرانیان شود تا به عنوان هویّت ملی ایرانی ارمغانی برای گردشگران خارجی باشد.

در این جلسه که صبح یکشنبه و حدود۲ ساعت طول کشید ، ابتدا عملکرد و فعالیتهای یکساله انجمن توسط سرکار خانم کریمی قرائت شد و سپس توسط جناب آقای اصفهانی و سرکارخانم صابری از اساتید و همراهان انجمن تقدیر و تشکر بعمل آمد، ضمن معرفی برنامه های تدوین شده جهت سال۱۳۹۶ توسط مدیر انجمن سر کارخانم صابری اساتید و اعضای حاضر در جلسه بابیان نظرات و پیشنهادات خود مطالب ارزنده و درخور تعمقی را جهت بهبود وضعیت میناکاری بیان نمودند.

در پایان جناب آقای درخشان مشاور آقای دکتر الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی ضمن تاکید بر اهمیت انجمنها و جایگاه مهم صنایع دستی در مسیر توسعه مطالبی را ایراد نمودند.

( توجه به آموزش، ارتباط با گردشگران داخلی و خارجی و توجه بیشتر به شرایط هنرمندان و ایجاد شرایط بازدید توسط گردشگران از مراکز تولیدصنایع دستی را از برنامه های دردست اقدام اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خواندند) .

باتشکر فراوان از حضور جناب آقای درخشان در جمع خانواده انجمن مینانگاران نقش جهان

و تشکر و قدردانی از همه اساتید بزرگوار و همه دوستان همراه انجمن که در این روز با وجود درگیری های کاری این ایّام ، ما را یاری کردند و محفل ما را با شمع وجودشان نورانی کردند .

امید آن داریم که در سال جدید و در پیش رو برنامه های تعریف شده به هدف خود برسد و در پایان سال با رضایت قلبی در کنار هم باز جمع شویم.


و اما مطالبی که اساتید محترم به عنوان پیشنهاد و راهکار به عنوان بهبود صنایع دستی مینا کاری بیان نمودندبدین شرح میباشد.

۱. شناخت در موردهمه جوانب این هنر،وشناخت مخاطب و اینکه هنر رابرای هنر انجام دهیم

۲.استفاده ازمیناکاری درمعماری داخلی منازل و شهری

۳.کاربردی بودن صنایع دستی

۴.توجه به بالا بردن سطح دانش و اطلاعات مردم و بخصوص جوانان و نوجوانان در صنایع دستی بطوراعم وبه طوراخص در مینا کاری بابرگزاری برنامه بازدیداز مراکز تولیدی

۵. لزوم توجه به اهمیت خانه های مختلف برای صنایع دستی و خانه مینا

۶.برگزاری نمایشگاه متفاوت از بازار و فاخر تنها به عنوان معرفی مینای هنری و معرفی روند تولید

۷.اهمیت به تولید،تبلیغ وتوزیع که در کنار هم معنا دار میشوند.

۸.در نظر گرفتن سلیقه افراد جامعه امروز و اهمیت به خلاقیت و نو آوری

۹.توجه به پژوهش جهت ارائه کارهای خاص

۱۰.توجه به پتانسیل بالای اصفهان البته با همدلی و همکاری

۱۱.توجه بیشتر به جامعه هنرو صنایع دستی در اصفهان و حفظ منزلت هنرمندان که باید مورد بررسی قرار بگیرد.به طوری که داوری در این حوضه می بایست حتما توسط افراد کار شناس در این هنر صورت پذیرد

۱۲.توجه مسئولین در سازمانها و بخشهای مختلفی دولتی به صنایع دستی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست